REKONSTRUKCIJA PUTA M7 (M6) VILUSI – NIKŠIĆ – Mehanizacija i programat

Dionica: Vilusi – Trubjela
(km 134+400 do km 152+600)

 

Investitor:           VLADA CRNE GORE
                             DIREKCIJA ZA SAOBRAĆAJ

Izvođač radova: AD MEHANIZACIJA I PROGRAMAT NIKSIĆ

 

U skladu sa postavkama Prostornog plana Crne Gore do 2020 godine – 2.6 Prostorni koncept razvoja tehničkih infrastruktura sistema, predviđena je rekonstrukcija magistralnih putnih pravaca u cilju modernizacije pojedinih dionica puta i obezbjeđivanja bezbjedne upoteebe puteva tokom čitave godine.

S’ tim u vezi na dionici Vilusi (raskrsnica Risan) – Trubjela od 134+400 do 152+600 magistralnog puta M-7 Vilusi – Nikšić u skladu sa Prostornim planom opštine Nikšić vrši se rekonstrukcija u cilju eliminisanja svih potencijalnih crnih tačaka i poboljšanja elemenata puta.

Rekonstrukcija magistralnog puta je počela od raskrsnice Vilusi – Risan na stacionaži 134+488.130. Kraj trase se nalazi u mjestu Trubjela na staconaži 152+346.893 uklapanjem na postojeći magistralni put. Projekat rekonstrukcije obuhvata: 

  rekonstrukciju saobraćajnice
  zaštitu postojećcih i novoprojektovanih kosina
–  rekonstrukciju i izgradnju putnih objekata
  provjeru stanja i po potrebi rekonstrukciju propusta
  evakuaciju atmosferskih, pribrežnih i podzemnih voda
  horizontalnu i vertikalnu saobraćajnu signalizaciju i opremu puta
  uređenje putnog pojasa

Za projektovanu dionicu na osnovu projektnog yadatka, Urbanističko-tehničkih uslova i yahtjeva Investitora usvojeni su sledeći elementi:

  Predvidjeti Vr=80km/h (izuzetno Vrmin=60 km/h)
–  širina kolovozne trake minimum …………………………………. 2 x 3,25m
(proširenje kolovoza u krivinama uraditi u skladu sa tehničkim propisima)
  širina ivične trake (betonska) ……………………………………… 0,30m
  širina rigole minimum ……………………………………………….. 0,50m
  širina bankeni minimum …………………………………………….. 1,25m
  šitina berme minimum ……………………………………………….. 0,75m
  širina zona preglednosti po propisima
  Slobodni saobraćajni profil 4,70m
  Kao i svi ostali saobraćajno tehnički uslovi definisani u okviru UT  uslova koji su sastavni dio ovog projektnog zadatka
  Naijveća dužina pravca 1200m
  Najmanja dužina pravca 240m
  Minimalni radijus Rmin=120m (75m)
  Minimalna dužina kružnog luka Lk=33m (28m)
  Minimalni parametar prelaznice A=75m (55m)
  Minimalna dužina prelaznice Lp=50m (40m)
  Maksimalni podužni nagib 5% (6%), a za dionice gdje nije moguće izvasti podužni nagib 5% (6%) predvidjeti traku za sporu vožnju
  Širina kolovoyna trake za sporu vožnju minimum 3,00m
  Rmin konveksnog preloma 800m, a konkavnog 900m

Osovina novoprojektovane trase vođena je uglavnom po postojećoj trasi, gdje su elementi puta zadovoljavali vrijednosti koje su date UT uslovima, uz njihovo poboljšanje i gdje nije bilo prostornih ograničenja. U dogovoru sa investitorom odrađena su mjesta na trasi koja su predstavljala potencijalne crne tačke. Ta mjesta su eliminisana i u tim djelovima trase puta doslo je do izmještanja iste i poboljšanja elemenata puta. Na Magistralnom putu koji je predmet ovog Projekta odrađeno je pet (5) raskrsnica, od čega su dvije četvorokrake, a preostale tri (3) su trokrake. Na novoprojektovanoj trasi je urađeno i trinaest (13) autobuskih stajališta. Ukupna inveticiona vrijednost radova je 9.986.400 €

mip.co.me