MINI OBILAZNICA NIKŠIĆ

PUT: M 18 NIKŠIĆ – ŠĆEPAN POLJE

 DIONICA: NIKŠIĆ – VIDROVAN

 

 

Investitor:           VLADA CRNE GORE
                             DIREKCIJA ZA SAOBRAĆAJ

Izvođač radova:  MEHANIZACIJA I PROGRAMAT AD NIKŠIĆ

 

Izgradnja puta Nikšić – Šćepan Polje, dionica Nikšić – Vidrovan urađena je u svemu prema projektnom zadatku, revidiranom i usvojenom glavnom  projektu, te “Pravilniku o tehničkim propisima o elementima i osnovnim uslovima koji se primjenjuju pri projektovanju javnih puteva i objekata na njima“.

Put Nikšić – Šćepan Polje, dionica Nikšić – Vidrovan dio je magistralnog puta M 18, dio je puta koji povezuje Šćepan Polje, preko Nikšića, Podgorice i ide do Božaja odnosno do crnogorsko–albanske granice. Novoizgradjeni put se u Niksiću ukršta sa magistralnim putem M 6 – Trebinje – Nikšić, ukršta se i sa regionalnim putem Gornje Polje (Nikšić) – Krstac (granica BIH), kao i sa regionalnim putevima Nikšić – Šavnik i Nikšić – Čevo.

Put je projektovan ka magistralni put III razreda u brdovitom terenu sa računskom brzinom V = 60 km/h. Tehnički elementi definisani su projektnim zadatkom. Širina kolovoza je različita:

-za poddionicu Nikšić – Miločani ( 0 + 000 – 7 + 320 )                7, 00 m

-za poddionicu Miločani – Šipačno ( 7 + 320 – 15 + 040 )           6, 00 m

Ostali elementi su isti:

-širina ivične trake                                                                 0, 35 m

-širina rigole                                                                            0, 50 m

-širina bankine                                                                        1, 00 m

-širina berme                                                                           0, 50 m

-širina kolovoza na jednosmjernom   
 kraku kolovoza                                                                       4, 50 m

-širina osnovne kolovozna trake
  na dvosmjernom kraku priključka                    R  =         3, 00 m

-min. radijus horizontalne krivine                      R =           130 m

-max. uzdužni nagib na osnovnoj trasi              imax =     5, 58

-min. nagib na osnovnoj trasi                             imin =      0, 25

-na priključnim kracima petlje                            imax =     6, 0

-min. Radius horizontalne krivine
  na priključnim kracima                                      R        =     20 m

-minimalni radijus vertikalne
  krivine na priključnim kracima                         R        =    600 m

Izgradnjom puta Nikšić – Šćepan Polje, dionica Nikšić – Vidrovan, završeni su, priključci i ukrštanja predvidjana glavnim  projektom. Priključk u dva nivoa za  Nikšić – Petlja “1”. Ukrštanje sa putem Nikšić – Trebinje u dva nivoa – Petlja “2”. Ukrštanje sa putem Krupac – Duklo, Grebice – Duklo, kao i priključci koji povezuju seoske puteve, ukrštanje odnosno priključak za selo Miločane, ukrštanje u nivou sa putem Gorenje Polje – Krstac. Novi priključni put u dušini oko 160 m do raskršća puteva Vidrovan i Šipačno, prikljušak za Vidrovan.

Projektom su izgrađeni i sledeći objekti:

-Nadvožnjak na petlji “1” km 0 + 120 dužine 24, 20 m

-Nadvožnjak na petlji “2” km 2 + 680 dužine 28, 10 m

Projekat horizontalne i vertikalne signalizacije urađen u skladu sa tehničkim karakteristikama trase a na bazi zakona o osnovama bezbijednosti saobraćaja.

-Elastične odbojne ograde na svim mjestima gdje uslovi bezbjednog saobraćaja to zahtijevaju.

-Smjerokazni stubići na osnovnoj trasi, priključnim kracima petlji, rampama i ukrštanjima.

-Autobuska stajališta locirana u blizini raskršća i seoskih aglomeracija. Ukupno 5 obostranih autobuskih stajališta.

-Parkirališta za kraće zadržavanje vozila na svim pogodnim mjestima u prosjeku i parkirališta na 1,5 km puta.

-Širina ižgrađenog puta 6,7 m

Ovaj projekat u dužini od 10 km. i vrijednosti investicije od 9,5 miliona eura, finansirala je VLADA CRNE GORE – DIREKCIJOM ZA SAOBRAĆAJ , koji je kao glavni izvođač radova realizovala “MEHANIZACIJA I PROGRAMAT AD NIKŠIĆ.

mip.co.me

Project skills
Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Your Name:*

Your Website

Your Comment